jakie napięcie wytwarza dynamo z roweru

sosenkainturkey

Temat: pradnica rowerowa
Czesc Wszystkim !     W ostatnim okresie doprowadzam moj rower do stanu uzywalnosci i przyszlo mi do glowy czy by nie wzbogacic tegoz roweru o niewielka instalacje elektryczna .  Nie mniej jednak nie wiem na 100% , jakiego charakteru jest napiecie wytwarzane w pospolitym dynamie.. Za wszelkie informacje na ten temat z gory dziekuje...
Źródło: topranking.pl/1565/pradnica,rowerowa.php



Temat: pradnica rowerowa
On Mon, 09 Jun 1997 09:52:27 GMT, made@uran.ip.krakow.pl (Slawek Maderak) wrote: Czesc Wszystkim !    W ostatnim okresie doprowadzam moj rower do stanu uzywalnosci i przyszlo mi do glowy czy by nie wzbogacic tegoz roweru o niewielka instalacje elektryczna .  Nie mniej jednak nie wiem na 100% , jakiego charakteru jest napiecie wytwarzane w pospolitym dynamie.. Za wszelkie informacje na ten temat z gory dziekuje... Dynamo rowerowe ma na ogol pierscieniowy magnes ferrytowy o dwoch biegunach i dwubiegunowy twornik. Wychodzi z tego  prad przemiennt o czestotliwosci rownej obrotom pradnicy na sekunde, napiecie zas silnie zalezy od obciazenia i obrotow. Polskie dynama maja charakterystyke dosyc plaska, niestety marna moc, sprawnosc i spore opory. Bardzo dobrze moim zdaniem sprawuja sie ruskie dynama 7.5V 5,3W - bez obciazenia prawie nie maja oporow. Wada ich jest strasznie stroma charakterystyka napiecie - obroty w warunkach niecalkowitego obciazenia - zestaw zarowek 2.4W+0.6W wytrzymuje do 15-20 km/h, potem sie pali. Optymalnie jest stosowac co najmniej dwie zarowki 2.4W (mozna 2x2.4W+0.6W) lub jakos stabilizowac elektronicznie. Mozna tez (rozwazalem kiedys taka mozliwosc) wyprostowac to na mostku Greaetza z diod Schottky'ego (bo maja niskie napiecie przewodzenia)...
Źródło: topranking.pl/1565/pradnica,rowerowa.php