Jak ustawić zawory w C 360

sosenkainturkey

Temat: jak regulować zawory i gaźniki w 535 ?
Witam Chyba cos mi postukuje w silniku, pewnie zawory. Czasami strzeli a swiece wymieniłem to może synchronizacja i ustawienia gażników trzeba zrobić. Powiedzcie na których stronach w tej obszernej serwisówce do virago (ok 360 stron) znajdę opisy synchronizacji gażników i regulacji zaworów a jak ktos to robił to poprosze o rady. pozdrawiam pink
Źródło: virago.fora.pl/a/a,331.html



Temat: c-360 ciężko kręci rozrusznikiem.
Zaczne może od tego: ursus c-360 zwykły. Jak sie go pociągnie odpala odrazu i leciutko. Obroty wolne dobre... silnik pracuje lekko. Wczesniej odpalał lekko tylko w tamtym roku i w tym ... bierze, zawory ustawione. Nowe akumulatory, przewody rozruchowe i rozrusznik (wczensiej stary rozrusnzik tak samo krecił to kupilismy nowy ale zero popraw - tylko jedno odpalenie na nowym i dalej to samo)....
Źródło: agroportal.net.pl/forum/viewtopic.php?t=697


Temat: zamontowałem zestaw naprawczy a mój ursus c360 nadal dymi
wymieniłem wszystkie tuleje i tłoki z pierścieniami ale nie jestem pewien czy pierścienie olejowe założylem dobrze ja założylem faska do góry i niejestem tego pewien czy dobrze a mój ursus c360 bardziej dymi niż przed zmiana tulei a przy okazji morze ktos podac kolejność ustawienia zaworów przy układzie paliwowym nic nieruszałem dzieki z góry
Źródło: agroportal.net.pl/forum/viewtopic.php?t=2075


Temat: C-360 nie odpala
witam. mam problem z ursusem c-360 jesienia jezdzilem bezawaryjnie w polu. po sezonie musialem zdjac glowice i wymienic uszczelki pod nimi oraqz ustawilem wtryskiwacze. zawory rowniez wyregulowane po tym remoncie maszyna...
Źródło: agroportal.net.pl/forum/viewtopic.php?t=1098


Temat: [MK3] FAQ - Regulacja luzu zaworów w silniku 1,1i
dobrze opisałem to tak jak ja to widze nie jestem mechanikiem, tylko elektrykiem ) to pierwsze, ale jeżeli kręcisz kołem pasowym to np. ruszają się zawory nad cylindrami 1,2,3 a nad 4 nie i ja rozumiem że na tym się ustawia, jeżeli przekręcisz kołem o 360st. to ruszają się zawory nad cylindrami 2,3,4 a nad 1 nie i to regulujemy, teraz obrót o 180st i to samo z zaworami nad cylindrem 2 i 3 !! Chyba że zrobiłem coś źle to podpowiedz gdzie popełniłem błąd!
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=25340


Temat: Kolizyjność d16z5
jest kolizyjny na 100% zreszta jak ktos nie wierzy to niech przeprowadzi test: ustawic walek rozrzadu w takiej pozycji zeby byly otwarte zawory jednego z cylindrow i wtedy klucz na wal korbowy i sprobowac obrocic o 360 stopni - na 100% sie nie da.... niestety..... sam w ten sposob testowalem; sprawdzac oczywiscie przy zdjetym pasku rozrzadu
Źródło: honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=12490


Temat: [850 T5] Uszczelka pod głowicą i wymiana oleju w skrzyni aut
Tak sobie czytam Panowie wasze rozważania i myślę że obydwaj macie rację po części,FRED 460, ustawienie takie jak piszeadasadas, nie spowoduje kolizji, obydwaj zgodzicie sie z jednym przełożenie wału względem wałków rozrządu 2 : 1. Silnik 4- suwowy, czyli 2 obroty wału na cykl pracy i jeden obrót walków rozrzadu. Nie ma znaczenia ile jest cylindrow. Zgoda ważne jest ustawienie przy zakladaniu paska rozrzadu wału na znak czyli GMP i walków rozrzadu tak aby pracował pierwszy cylinder, przy 'UROJONYM' ustawieniu wałków czyli + 180 stopni zmienia sie tylko sytuacja zamiast pracy na pierwszym cylindrze jest koniec wydechu i początek dolotu wal w tym czasie robi 360 stopni czyli jeden pełen obrot i znowu tłok na pierwszym cylindrze jest w GMP. Pytanie tylko jedno: po co tak to ustawiać ? przecież po to producent umiescił znaki aby bylo latwiej. Do zalożenia głowicy można sobie tak ustawić nie przeszkadza, ale do zakladania paska i tak trzeba ustawić na TIP TOP czylin na znaki od rozrzadu po założeniu głowicy w ustawieniu " urojonym" jest tylko dodatkowa możliwość podgiecia zaworów przy kręceniu wałem i jednocześnie walkami.FRED 460, szacunek, pierwszy raz...
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=16739


Temat: dlawi sie!?
jokeros, jezeli przyjmiemy za pewnik ze kolo ma 360 * to 20 % z 360 = 72 * a to jest nie duzo mniej jak kat prosty wiec cosik przedobrzyles z ocena . Miałem na mysli 20% jednego zeba,wiec sorry ze niewyraziłem sie dokladnie do konca.Wojtek proponuje rozdeklowac pokrywe zaworow,ustawic wszystko na znaki,odkrecic kopulke i zobaczyc jak sie wszystko pokrywa i czy...
Źródło: forum.astratuningteam.pl/viewtopic.php?t=22706


Temat: kontrolka silnika
jeżeli przypuszczasz że źle jest ustawiony rozrząd to łatwo to sprawdzić. wykręć świecę na pierwszym cylindrze(pierwsza od chłodnicy po stronie pasażera,ustaw tłok w najwyższym punkcie,odkręć czujnik położenia wałka rozrządu na głowicy po przeciwnej stronie(czarne urządzonko z wtyczką na górze pokrywy zaworów[foto]) po wykręceniu czujnika powinien być widoczny "bolec"[foto] którego obroty kontroluje czujnik.jest możliwość że go nie będzie widać wcale i trzeba przekręcić wałem o 360° ale jeżeli będzie widoczny musi być ustawiony dokładnie pionowo. wałem silnika obracać zgodnie z kierunkiem jego pracy
Źródło: explorerfanklub.org.pl/forum/viewtopic.php?t=2858


Temat: Rozrywa filtr na skrzyni biegów JCB 3CX
... Ursusie C- 360 ale objaw był identyczny i okazało się że w zaworze pompy oleju podlazł kawałek zawleczki ułamanej z zabezpieczenia korbowodu. Sprawdż drożność kanałów (przewodów) i zawór przeciążeniowy powinien takowy...
Źródło: kopaczka.pl/viewtopic.php?t=6112


Temat: GRANATY GAZOWE
... bmd 12 (Glowica suwakowa D 360' 3/8'' od bateri do zlewu ) Po tym zabiegu granat wytrzymuje CO2 Latwosc ustawiania splonki podobna do madbulla wystarczy wcisnac do konca splonka nie ucieka...
Źródło: ratsslupskasg.fora.pl/a/a,149.html


Temat: PŁYTKI ZAWOROWE
Mozna ale trzeba tak ustawic wałki , by żadna z krzywek nie cisneła na zawór. wtedy śmiało zdejmiesz napinacz. Jest to mozliwe dla tego ze silnik w GS nie ma zapłonu co 360 stp tylko co 180 a potem 540stp . W jakim celu będziesz go wyjmował?
Źródło: forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=96


Temat: Ursus 360-3p ustawienie rozrządu
Może się przyda: Kołem pośrednim możesz kręcić dowoli, ono jest tylko pośrednie i jest tylko na łożysku. Z tego co pamiętam to trzeba ustawić kropke na pośrednim pomiędzi kropki na wałku ... kropki(kreski) a gdzie jedna ale taki jest schemat. Albo ustawić wszystko od zera po swojemu: Wał ustawić w GMP na I tłoku (ten bliżej rozrządu), wałek rozrządu ustawić w martwym punkcie (zawory na I tłoku są nie wciśnięte) i pompe wtryskową tak aby zaczynała dawać paliwo na wtrysk od I tłoka (wykręć rurke od wtryski z pompy). Założyć koło pośrednie, obrócić kilka razy wałem za pomocą klucz, żeby się upewnić czy tłoki nie spotykają się z zaworami i przykręcić wszystko co potrzeba i próbować palić. Jak wszystko jest w porządku zapali. są tylko kropki i kreski na kołach: pośrednim, od wałka rozrządu i pompy wtryskowej. Trzeba wszystko ustawić parami czyli kropa z kropkami kreska z kreskami. Na jednym kole masz np. kropke na kole pośrednim pomiędzy 2 kropki na innym kole. wszystkie zanku muszą wchodzić między siebie. Jak nie masz znaków ( co dziwne) to ustawiać ręcznie jak każdy inny silnik. Wał ustaw znakiem do ... rozrząd , nie powinno być problemów lub do pobrania Instrukcja napraw URSUS c-360 c-360-3p.pdf tutaj: http://chomikuj.pl/agroportal/Instrukcje+obslugi i rozrząd masz na 25 stronie Pozdrawiam
Źródło: agroportal.net.pl/forum/viewtopic.php?t=1360


Temat: [MK3] FAQ - Regulacja luzu zaworów w silniku 1,1i
Sprawdzanie i regulacja luzu zaworów • Wymontować zespół filtru powietrza. Zdjąć końcówki przewodów wysokiego napięcia ze świec zapłonowych. • Wymontować pokrywę głowicy po odkręceniu śrub jej mocowania. • Obracając wał korbowy za pomocą klucza założonego na śrubę koła pasowego wału korbowego w kierunku zgodnym z kierunkiem jego obrotu podczas pracy silnika ustawić znak na kole pasowym wału korbowego naprzeciw znaku „0" na pokrywie napędu rozrządu. • Obrócić delikatnie wał korbowy w prawo i w lewo od położenia GMP i obserwując dźwignie zaworów cylindrów nr 1 i 4 ustalić, w którym z nich zawory są uchylone (koniec zamykania zaworu wylotowego i początek otwierania zaworu dolotowego — tzw. mijanie się zaworów). • Jeżeli uchylone są zawory w cylindrze nr 1 (od strony napędu rozrządu) wyregulować luz zaworów w cylindrze nr 4 i odwrotnie. Luzy zaworów dolotowych powinien wynosić 0,22 mm, a zaworów wylotowych 0,32 mm. Luz należy sprawdzać za pomocą szczelinomierza o odpowiedniej grubości wsuniętego między trzonek zaworu i koniec dźwigni tego zaworu. W razie stwierdzenia niewłaściwej wartości luzu należy wyregulować luz zaworów obracając w odpowiednią stronę śrubę regulacyjną po przeciwnej stronie dźwigni zaworu. • Obrócić wał korbowy o 360" oraz sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luz zaworów w drugim z rozpatrywanych poprzednio cylindrów. • Obrócić wał korbowy o 180° i obserwując dźwignie zaworów cylindrów nr 2 i 3 ustalić, w którym z nich zawory są uchylone. Jeżeli uchylone są zwory w cylindrze nr 2, sprawdzić oraz w razie potrzeby wyregulować luz zaworów w cylindrze nr 3 i odwrotnie. • Obrócić wał korbowy o 360" oraz sprawdzić i wyregulować luz zaworów w drugim z rozpatrywanych poprzednio cylindrów. Uwaga. Śruby regulacji luzu zaworów w dźwigniach zaworów mają gwint przeciwdziałający samoczynnemu ich odkręcaniu się. Przy regulacji luzu zaworów należy stosować klucze zapewniające równomierny rozkład nacisku na łeb śruby regulacyjnej i zakładać je tak, aby jej nie złamać. • Zamontować pokrywę głowicy. • Podłączyć końce przewodów wysokiego napięcia do świec zapłonowych. • Zamontować zespół filtru powietrza. Numer cylindra. w którym następuje mijanie się zaworów 1 4 2 3 Numer cylindra, w którym można regulować luz zaworów 4 1 3 2
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=25340


Temat: Pomocy, bo go zaraz por?be na kawałki. Znowu nie zapalił!!!
ustawiłem za ciasno, a dochodziłem do tego dwa bite dni, bo nie dopuszczałem my?li, że mogę taka pro?ciznę z.j e. bać. Być może swoje trzy grosze zrobiły trochę pokorodowane zawory przy gniazdach w wymienianej głowicy (przy ustawieniu rdza zafałszowała pomiar, po odpaleniu pracu?ce zawory bardziej się doszczelniły do gniazd kasuj?c uprzednio poprawnie ustawiony luz... ale kto to teraz wie ) Zużycie gazu wynosz?ce 11 l/100 km nawet w trasie nie jest takim złym wynikiem (i dużo zależy z jakimi prędko?ciami i w jakim stylu je?dzisz). Ustawić dobrze gazownię tez tak łatwo nie jest, ale je?li jeste? przekonany, że u Ciebie jest ona prawidłowo (ekonomicznie czy nie - grunt ze prawidłwo - można ustawić, że auto i bedzie i słabe i będzie za dużo paliło, ... wynik. Słabe osi?gi i niska prędko?ć maksymalna wcale nie jest oznak? zużycia silnika, prędzej oznacza jego niewła?ciw? regulację (zapłon, za ciasne zawory, ga?nik itp). Pamiętam, że polonez mojego ojca, dogorywaj?cy na taksówce (silnik wymagaj?cy już bez dwóch zdań remontu) , o przebiegu 360 tys. km, dawał rade osi?gn?ć fabryczn? prędko?ć maksymaln? wynosz?c? 145 km/h (silnik AA - 1.5 - 75 KM, skrzynia...
Źródło: fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=4050


Temat: Nowy HATSAN AT 44 PCP
nie ma ) Czy to ze w Hatsanie wystepuje teoretyczna mozliwosc zamiany zaworu dajacego hipotetycznie wieksza energie 17J to dobre rozwiazanie ? Wiem rowniez , ze roznica w cenie pomiedzy tymi ... limitowych większość wiatrówek PCP da się dość dokładnie ustawić na ok.240-245 m/s. Jak będzie 235 to też da się trafić. Ale wszystko pod warunkiem, że prędkości wylotowe będą do siebie maksymalnie...
Źródło: 212.122.221.133/viewtopic.php?t=47754


Temat: Rozrząd , fazy rozrządu, problem z odpaleniem
szlifowac czy tylko spróbowac ustawic znowu ten rozrzad z wałkami na swoim miejscu i zobaczyc czy odpali ? Prosze o porady bo juz powoli sie poddajemy
Źródło: fzr-yzf.pl/viewtopic.php?t=324


Temat: opis
w poprzek pojazdu. * Zawory/cylinder: 4 z hydraulicznym kasowaniem luzu. * Pojemność skokowa: 1905 ccm. * Stopień sprężania: 10,4 * Moc maksymalna kW/KM: 116/160 przy 6500 rpm. * Moment obrotowy maksymalny:...
Źródło: citroenxx.fora.pl/a/a,8.html


Temat: ciekawe!
widlastą ósemką o mocy 360 KM i maksymalnym momencie obrotowym 510 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h w tym przypadku jest kwestią 4,9 s. Silnik połączono z dumą konstruktorów Mercedesa - automatyczną ... w system zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych, co także powinno odbić się korzystnie na dynamice jazdy. Podstawowy 163-konny silnik wzmocniono kompresorem. Oba motory połączono z ręcznymi sześciobiegowymi skrzynkami,...
Źródło: forum.suple.us/viewtopic.php?t=8428


Temat: Co Robię Źle?
Bardzo wnikliwie zapoznałem się z twoimi problemami dotyczącymi feedera. Zacznijmy od początku. Sprzęt: Wędzisko do feedera powinno być mocne, długości 360 - 390 cm (12 - 13 stóp), o akcji środkowej ... Następnie wyrzucam ją łyżką i dopiero na taki "dywanik" kładę kule. Donęcam za pomocą procy lub wyrzutni (plastikowa rura ze szklanym zaworem + butla gazowa na metalowym stojaku): ciętymi czerwonymi robakami ... do wody należy delikatnie napiąć żyłkę, a kij (podczas łowienia w wodzie stojącej) ustawić równolegle do powierzchni wody (tak by żyłka trochę napinała szczytówkę). Branie widoczne będzie, jako pogłębiające się drgania...
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=10635